fbpx

Dieta przyszłej mamy – dlaczego jest tak ważna?

Dieta przyszłych mam powinna opierać się na starannym doborze produktów. Jedzenie w ciąży wysokiej jakości produktów, dostarczających mamie i dziecku niezbędnych składników odżywczych to zdecydowana podstawa. Dziecko czerpie wszystko, czego mu potrzeba, z organizmu mamy. Z tego właśnie powodu, codzienny jadłospis i dobór produktów mają bardzo duże znaczenie. Wzrastające zapotrzebowanie na większość witamin i soli mineralnych, wymaga, aby jadłospis opierał się na żywności świeżej, urozmaiconej, nieprzetworzonej i bogatej w wartości odżywcze.

Zdrowa dieta w ciąży powinna obejmować przede wszystkim JAKOŚĆ, a nie ilość produktów. To absolutny mit, że w ciąży trzeba jeść za dwoje. Tak naprawdę przez miesiące oczekiwania na poród przyszła mama powinna przyjmować niewiele więcej kalorii dziennie niż wcześniej – ok. 400 kcal (i to dopiero od II trymestru!). Powinna za to zadbać o właściwy dobór produktów, ponieważ im bardziej różnorodna dieta w ciąży, tym mniejsze prawdopodobieństwo powstania niedoborów.

Prawidłowe zbilansowanie diety niesie wieeele korzyści. Zdrowe odżywianie to nie tylko poprawa samopoczucia i troska o odpowiednie wzrastanie dzidziusia, ale także eliminacja dolegliwości typowych dla okresu ciąży (np. zgagi, mdłości, zaparć czy skurczy nóg). Co więcej trwała zmiana stylu odżywiania, to gwarancja prawidłowego przyrostu masy ciała w ciąży (za normę uważa się średnio 12 kg), a co za tym idzie szybszy powrót do sylwetki sprzed ciąży.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak prawidłowo zbilansować swoją dietę napisz do nas, specjaliści SAMtrening chętnie udzielą wszelkich wskazówek.